پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی
پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی

معرفی کتابشناسی رشته روش تحقیق در حیطه های گوناگون...

ﻣﻌﺮﻓﻰﮔﺰﻳﺪﻩﺍﻯﺍﺯﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎﺭﻭﺵﻫﺎﻯﺗﺤﻘﻴﻖ

در رشته های

کتابداری

روانشناسی

علوم تربیتی

پزشکی

مدیریت و اقتصاد

علوم اجتماعی

علوم انسانی 

علوم تحقیق

ادامه مطلب ...

معرفی سانسور در کتابخانه


سانسور و تعاریفش به صورت کلی


روشی برای "خرده گیری" و ریزه بینی، به منظور تحریف، محدود سازی و نظارت ازمفاهیم و موارد آگاهی دهنده برای مخاطبان است . که به خاطر اعمال سلیقه های فردی، گروهی، مذهبی، دینی، قومی، ملی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عملی می شود.

سانسور در تعریف تخصصی:

سانسور،عملیه ای است با انگیزه های سیاسی که بیشتر در فرآیند گیرنده گی و دهنده گی پیام صورت می گیرد، و درواقع محتوای آن را تحریف می کند.

ادامه مطلب ...

معرفی نرم افزار مدیریت دانش...رای ون


عنوان: معرفی نرم افزار رای ون

مادر تعریف کلی از معرفی سیستم رای ون سعی بر این داریم تا بتوانیم با معرفی و انواع و وتعریفی کلی از سیتم جامع رای ون و روند کلی سامانه و گام های استقرار و هدف و روابط بین مفاهیم در نرم افزار و عملکرد قویه و مشخص ساختن امکانات و انواع جستجوهای ساده و پیشرفته  ان را مورد  بررسی کنیم.

رای ون یک راهکار (نه فقط یک نرم افزار) نوآورانه و اساسا متفاوت با دیگر ابزارهای موجود در مدیریت دانش است

با استفاده اهرمی از دانش سازمان به کاهش دوباره کاری ها، کوتاه شدن زمان پروژه ها، تقلیل هزینه ها و افزایش سطح نوآوری در سازمان شما کمک می کند.

از سوی دیگر استقرار آگاهانه، ترویج اصولی و استفاده به جا و به هنگام از رای ون می تواند فضای سازمان شما را به فضایی پویا، تعاملی و دوست داشتنی تبدیل کند.


رای ون در طول سالیان گذشته به یک خانواده نرم افزاری تبدیل شده است که هر یک از این اعضا می تواند سطحی از قابلیت های حرفه ای مدیریت دانش را به سازمان شما هدیه کند. شما هم با مطالعه و امتحان رای ون به جمع خانواده بهره برداران بزرگ رای ون بپیوندید.

  ادامه مطلب ...

جایگاه متون علمی

 عنوان:
جایگاه متون علمی  و ماهیت ساختار در ذخیره و بازیابی اطلاعات (گزینش منابع+ماهیت متون+ارزش گزاری محتوا برای ذخیره در یک نظام اطلاعاتی-نیمه عمر کهنگی متون +کاربردهای اطلاعات)


هدف کلی از بررسی متون، Literature Review گردآوری اطلاعات درباره یک موضوع می باشد. بررسی متون فقط جهت انجام تحقیق نیست بلکه علاوه بر محققان مصرف کنندگان تحقیق نیز به بررسی متون احتیاج دارند. بررسی متون در موارد زیر می تواند به محقق کمک کند،مشخص کردن یک مشکل و سوال جدید و بهبود سوال قبلی، فهمیدن اینکه درباره موضوع نظر دانسته ها و نادانسته ها چیست و چه تحقیقی می تواند بیشترین کمک را به پیشرفت علم در موضوع مورد نظر کند؟مشخص کردن کمبودها و یا تناقض ها در تحقیقات روی موضوع مورد نظر که نیاز به تحقیقات جدید را مشخص می کنند.مشخص کردن نیاز به تحقیقات قبلی به وسیله نوع متفاوتی از تحقیق و یا در جمعیت متفاوت از تحقیقات قبلی پروش دادن یک فرضیه برای تحقیق مشخص کردن بهترین طراحی و جمع آوری داده برای یک مطالعه، کمک به تفسیر نتایجی که از تحقیق به دست آمده است .به خاطر داشته باشید که بررسی متون در مراحل مختلف تحقیق مانند مشخص کردن سوال تحقیق، بررسی ضرورت و امکان انجام یک تحقیق ، طراحی تحقیق و تدوین پروپوزال و نگارش مقاله برای محقق لازم می شود.

دانشجویان و اساتید و افراد دخیل  در تصمیم گیریهای کلان همگی از مصرف کنندگان تحقیق هستند و برای اهداف مختلف از تحقیقات انجام شده استفاده می کنند. موارد زیر کاربردهایی از بررسی متون برای محققان می باشند:

جمع آوری اطلاعات بر روی یک موضوع به منظور افزایش آگاهی، به وسیله دانشجویان و اساتید و مدیران، آماده سازی یک دستورالعمل مبتنی بر شواهد توسط دانشمندان بالینی، مشخص کردن نقصها و اشتباهات خدمات بالینی و برنامه ریزی برای بهسازی این خدمات توسط مدیران بهداشتی، استفاده از بهترین شواهد روز برای ارایه خدمات بالینی که در دهه های اخیر تمایل جهانی به این مورد افزایش چشمگیری داشته است و با شکل گیری پزشکی مبتنی بر شواهد چهارچوب منظم و سیستماتیک پیدا کرده است.

 

ادامه مطلب ...