پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی
پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی

بهترین کتاب سال...

معرفی کتاب" خوب چه جور چیزی است؟ اگر از من بپرسید "معرفی کتاب"ی ایده‌آل است که بعد از خواندنش خواب به چشم آدم نیاید و خوراک از گلوی آدم پایین نرود تا لحظه‌ای که به اولین کتابفروشی برسد و کتاب معرفی شده را بخرد!
خب، البته کمتر پیش می‌آید که آدم با چنین مطلبی در معرفی یک کتاب برخورد کند. شاید هر یکی دو سال یکبار. به همین خاطر وقتی که در حین ورق زدن مجله "هفت" به این نوشته برخوردم که به معرفی کتاب "بزرگ بانوی هستی" می‌پرداخت، اول خیلی جدی‌اش نگرفتم. کتاب را قبلا در کتابفروشی دیده بودم. به مناسبت نام خانم ترقی حتی کمی آن را سبک و سنگین هم کرده بودم، اما بعد گذاشته بودم سر جایش که "به کار ما نمی‌آید!" اما خواندن این "معرفی"، که اتفاقا خود نویسنده کتاب آن را نوشته (باز هم از اتفاقاتی که کم پیش می‌آید. اینکه کسی بتواند کتاب خودش را "خوب" معرفی کند)، باعث شد که بدون فوت وقت کتاب را بخرم، با اینکه می‌دانم ممکن است هیچوقت هم آن را نخوانم! (یکروزی باید این بیماری "خریدن کتابهایی که می‌دانیم نخواهیم خواند" را هم تجزیه و تحلیل کنم!)

ادامه مطلب ...