پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی
پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی

ماه رحمت



حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد.

شناسنامه نشریات طنز :

عنوان

هفته نامه آشفته

ماهنامه اندیشمند

بابا شمل

پیام شادی

فصلنامه تحفه نطنز

ماهنامه توفیق

چرند و پرند

هفته نامه چلچراغ

ماهنامه خانه وخانواده

خورجین کشاورز

ماهنامه رامشه

روزنامه ایران

روزنامه اعتماد

روزنامه شرق

روزنامه آفتاب یزد

هفتهنامه صوراسرافیل

ماهنامه طنز وکاریکاتور

مجله ی طنز کشیده

دوهفته نامه فردوس

فکاهیون

کانون خنده

دو هفته نامه کمیک گل آقا

ماهنامه گل آقا

طنز ویژه کودکان گل آقا

گل آقا سالانه

هفته نامه گل آقا

ملانصرالدین

ماهنامه مادران

دوهفته نامه وطن

ویوا

پیش گفتار:سلام من شروع کردم به نوشتن شناسنامه ی نشریاتی که در مورد یک موضوع خاص، بود. و باید آنها را به صورت مرتب و با مشخصات کامل گردآوری میکردم.

موضوعی انتخابی من طنز بود .اول قرار بود که فقط در مورد تمام نشریاتی که فقط موضوعشان در مورد طنز است مشخصات بنویسم، ولی بعد به این علت که اگر قرار باشد به نشریات دیگری که در مورد موضوعات دیگر نوشته شده باشد وطنز هم یکی از موضوعاتش است ، را نادیده  بگیرم مطلبم  خیلی کم میشود. و براساس فهرست مندرجات نوشتم ، چون همه نشریات تاریخ اولین انتشار نداشتند.

  
ادامه مطلب ...

کتاب گویا


کتب صوتی رنگارنگ  نوار کاست از مهمترین اشکال کتاب گویاست.

کتاب صوتی : یا کتاب گویا- آن گونه که از نامش پیداست، تلفیقی است از متن کتاب و صدای خوانده شدن آن متن. البته ترکیب واژه کتاب گویا را نمی‌توان یک ترکیب توصیفی دقیق دانست، زیرا مفهموم «کتاب خوانده شده» به طور دقیق از آن استنباط نمی‌شود. در واقع کتاب گویا متن کتاب‌های معمول است که با صدای یک یا چند گوینده روی نوار کاست یا سی‌دی ضبط می‌شود (امروزه فرمتهای جدید از جمله فرمتهای دیجیتال قابل دانلود نیز برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد). گاهی اوقات ممکن است نویسنده با صدای خود کتابش را بخواند و گاهی نیز گویندگان دیگر این کار را انجام می‌دهند. کتاب سخنگوی خلاصه نشده، متن کلمه به کلمه کتاب است، در حالی که کتاب گویای خلاصه شده شامل متن خلاصه شده کتاب است. کتاب سخنگو ممکن است به صورت ساده یا همراه با موسیقی، گویندگان متعدد و افکت باشد.
البته لازم به ذکر است که با گذشت زمان، تعریف کتاب گویا گسترده‌تر شده و امروزه دیگر منحصر به کتابهای خوانده شده نیست و بسیاری از موارد دیگر چون مقالات، سخنرانی‌ها، یادداشتها و ... را نیز شامل می‌شود. تکنولوژی آن چنان با سرعت در حال تغییر است که پیش‌بینی فرمت کتاب‌های صوتی آینده واقعاً ممکن نیست. اما قطعاً رشد فرمت‌های قابل دانلود و کاهش کاست همچنان ادامه خواهد یافت.
کتاب گویا از آن دسته ابزارهایی است که در سال‌های اخیر با پیشرفت وسایل شنیداری در خدمت ترویج فرهنگ مطالعه برای عموم افراد قرار گرفته و ابزاری است سرگرم‌کننده و فوق‌العاده برای صرفه‌جویی در وقت.



کتابهای صوتی هبوط در کویر:دکتر علی شریعتی:

   

ادامه مطلب ...