پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی
پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی

کتاب از زبان نویسنده


به نظر می رسد نویسنده ها بیش تر از افراد دیگر با کتاب ها ارتباط دارند و من هم جزو همان افراد هستم. ما نویسنده ها عاشق کتاب ها هستیم و از آن ها موارد زیادی یاد می گیرم و بیش تر این موارد را به نوعی دیگر در نوشته هایمان می آوریم تا به دیگران نیز یاد دهیم.

ما با شخصیت های کتاب هایمان زندگی می کنیم، شبیه افراد خانواده، آن ها هر روز کنار ما هستند، در شادی، در غم، در تفریح یا روزهای کاری.

کتاب ها از نظر ما دو دسته هستند: کتاب خوب – کتاب بد

کتاب های خوب راهنمای ما هستند و مانند یک فرد با تجربه و دانا ما را راهنمایی می کنند، کمک می کنند ، به ما مشورت می دهند و می آموزند که چگونه باید زندگی کنیم. و اما کتاب های بد، ضرری که کتاب بد به انسان وارد می کند از کتاب نخواندن بیش تر است.

ما آفریننده ی کتاب ها هستیم اما می دانید افراد دیگری هم در کنار ما هستند که ارزش این آثار را چند برابر می کنند. مثلا کسانی که “تصویر گر کتاب” یا “حروف چین کتاب” هستند.

تصویر گر کتاب” این نام هنرمندانی است که از قدرت تخیل شان کمک می گیرند تا کتاب هایی که ما خلق می کنیم را برای خوانندگان جذاب تر کنند. تصاویری که به دست آن ها پدید می آید به نوشته های کتاب جان می بخشد .

و “حروف چین کتاب” افرادی که در مرحله ی چاپ جزئیات قرار گیری واژه ها و سطرها را تنظیم می کنند و زمانی که آن ها کارشان را به خوبی انجام دادند کتاب ها چاپ می شود.

همین کتاب های چاپ شده در کتاب فروشی ها کنار هم قرار می گیرند تا به خانه شما راه پیدا کنند.