پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی
پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

پیش به سوی کتاب و کتاب خوانی

وبلاگی برای کتابداران ایران و دانشجویان کتابداری در همه مقاطع تحصیلی

پرسشنامه رایگان مهارت های ارتباطی بارثون 1990

ردیف     عبارات   کاملا موافقم          تا حدودی موافقم     مطمئن نیستم         تا حدودی مخالفم     کاملا مخالفم

.....................................................................................................................................................................................

1          وقتی در حال پاسخگویی هستم، سعی می کنم از مثال ها یا نمونه های خاصی استفاده کنم.                                                

2          من تمایل دارم که بیشتر از دیگران صحبت کنم                                                   

3          اگر به نظر برسد که حرفم را درک نمی کنند ، سعی می کنم که آرامتر و شمرده تر صحبت کنم.                                                    

4          من تمایل دارم به این نکته وقتی نفهم که بعضی کلمات معانی متعددی دارند.                                                    

5          وقتی بازخورد میدهم ، سعی می کنم واقعیات را منعکس نمایم و احساساتی نمی شوم.                                                      

6          زمانی که سکوت در جلسه حاکم است ، از صحبت کردن با اشخاص احساس خجالت و دست پاچگی  نمی کنم.                                                

7          من کاملا بر روی موضوع تمرکز می یابم تا علائم غیر کلامی حواسم را پرت نکنند.                                                      

8          گوش دادن و شنیدن دو جریان شبیه به هم هستند.                                                 

9          قبل از اینکه به فرد بازخورد بدهم ، ابتدا اطمینان حاصل می کنم که شخص آیا بازخورد می خواهد یا خیر؟                                                    

10        وقتی فردی در حال صحبت کردن است ، از ذکر کلماتی همچون " خوب است " و " ادامه بدهید" و غیره اجتناب می کنم.                                                           

11        من سعی می کنم بازخورد دادن به فرد را به تاخیر بیاندازم تا بدین وسیله زمان بیشتری برای فکر کردن درباره آن داشته باشم.                                                    

12        من از به کار بردن اصطلاحات عامیانه و ضرب المثل های محلی در خلال صحبت لذت می برم.                                                   

13        تمرکز بازخوردم بر این است که چگونه شخص دیگر می تواند از ایده های من بهره گیری نماید.                                                    

14        استفاده از زبان رایج برای صحبت کننده مهم است و نه گوش دهنده.                                                  

15        من از واژه های فنی و تخصصی زمانی استفاده می کنم که با یک متخصص طرف صحبت باشم                                                    

16        وقتی شخصی اشتباه می کند ، من مطمئنم که او آن را می داند.                                                        

17        من تلاش می کنم ایده ای خود را در قالب واژه های کلی بیان کنم.                                                     

18        وقتی در حال گوش کردن هستم، تلاش نمی کنم صحبت های فرد را مورد ارزیابی قرار دهم.                                                          

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد