ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
در سالهای اخیر با توجه به افزایش جذب دانشجو در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی بویژه تحصیلات تکمیلی تعداد دانش آموختگان در این مقاطع افزایش چشمگیری داشته است که در کنار آن نیاز است که به بازار کار آن توجه شود. رشته کتابداری و اطلاع رسانی (علم اطلاعات و دانش شناسی) نیز در میان صدها رشته تحصیلی نیز از این امر مستثنی نبوده است. حال آنکه از زمان آغاز دوره های آکادمیک برای این رشته در ایران, کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی به عنوان محلهای اصلی اشتغال برای دانش آموختگان این رشته به عنوان متخصصان اطلاعات و کتابداران محسوب می شده است که می توانند به صورت حرفه ای در آن مشغول به کار شوند؛ لیکن در سالهای گذشته شاهد بوده ایم که این امر حتی در بسیاری از کتابخانه های بزرگ کشور برای دانش آموختگان این رشته فراهم نشده است و در میان حرفه مندان این حوزه گلایه های زیادی را شاهد هستیم.
پرسشها :
1. با چه انگیزه ای دوره تحصیلی خود را در رشته کتابداری (علم اطلاعات و دانش شناسی) گذراندید؟
2. آیا در حال حاضر مشغول به کار در حوزه رشته تحصیلی خود هستید؟
3. در صورتی که پاسخ سوال 2 مثبت است بفرمائید چه مدت پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شدید؟
4. رشته کتابداری (علم اطلاعات و دانش شناسی) چقدر شما را از نظر مهارتی و علمی برای ورود به بازار کار توانمند ساخته است؟
5. در صورتی که پاسخ سوال 2 منفی است بفرمائید به نظر شما علت چیست؟
6. دیدگاه شما پس از ورود به بازار کار رشته کتابداری (علم اطلاعات و دانش شناسی) چه تغییری کرده است؟ آیا تحصیل در این رشته را به فردی پیشنهاد می کنید؟
7. به طور کلی به نظر شما مشکل بازارکار رشته کتابداری (علم اطلاعات و دانش شناسی) چیست؟
1-7. مدیران غیر حرفه ای
2-7. نا آشنایی مدیران با رشته کتابداری (علم اطلاعات و دانش شناسی)
3-7. مطابقت نداشتن مهارت های مورد نیاز بازارکار با مهارت های کتابداران فارغ التحصیل
4-7. موارد دیگر ( لطفا به این بخش صریح و بدون حاشیه پاسخ بدهید)
8. چه توصیهای به کسانی که میخواهند وارد بازار کار رشته کتابداری (علم اطلاعات و دانش شناسی) شوند، دارید؟